السبت، 12 ديسمبر 2009

احبك



كم تمنيت أن أقولها
واصرخ بها ليسمعها كل البشر
والطير والحجر

كم تمنيت أن تشعر بها
وان ترددها كما ارددها ليل نهار

ليتني أستطيع أن اكتبها ..
وعلى جدران قلبك
أحفرها

ليت إحساسي حبراً .. وسماك ورقاً ..
وعلى قمرك أرسمها


كم تمنيت أن يكون حبي وردة ..
تستيقظ على عطرها
كم تمنيت أن يكون حبي ضمة ..
تعيش بين أحضانها
كم تمنيت أن يكون حبي قصة ..
يهيم حلمك بها....


لو كان القلب ينطق .. لنطق بإسمك
لو كانت العين تنطق .. لنطقت برسمك
لو كانت اليد تنطق ..



لو كانت اليد تنطق .. لنطقت بأمان لمسك
ولكن ليس لي إلا .. شفاه .. لا تستطيع سوى أن
تقول أحبك...
أحبك بكل ما أملك ..
ولا أملك يا عمري سوى حبك


هناك 4 تعليقات:

  1. نعم نعم نعم؟! مين ده بقي ان شاء الله؟ و امتي و فين؟ انتي اتخطبتي يا بنت و انا ما اعرفش؟ لا لا لا ، الحكاية دي عايزة قعدة و كوبايتين عصير قصب، ايوة ده اللي بيكيفني، و نشوف الاحساس العالي ده مصدره اييييييييييييه؟

    رقيقة اوي
    :)

    ردحذف
  2. ازولد حبيبتي
    ياااااااااه وحشتني والله كباية عصير القصب من عند سمر معاكي ..فاكرة؟؟ لا يا ستي انا لا اتخطبت و لا حاجة و انا اكره بردو؟؟؟انا لازم افرح بيكي الاول .و الاحساس ده يا ستي كان مصدرة حاجات قديمة و راحت لحالها .
    بس انا اجي ايه جنبك يا جمييييل .

    ردحذف
  3. حاجات قديمة؟! هو انتي منهم، طيب مش تقولي، قال و انا اللي كنت فاكر... كل السنين دي و انا ما اعرفش... دي عايزة قعدة، اشوفك علي سكايب و لا ياهو في اقرب وقت، ماشي؟ و اعمل حسابك انك هتحكي... شكلنا هنبقي صحاب من اول و جديد :)

    ردحذف
  4. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف